Monday, May 19, 2014

Steven Ma Gives Song to Dad as Father's Day Gift

Credit news translation to hyn5

The mini movie that Steven Ma produced for his new song, 《爸士》, premiered. Steven's father used to be a bus driver. This time, he hopes to use the new song to profess to his father. In the mini movie, he sat in the bus driver's seat for the first time. He expressed feeling a very surging mood. He said, "My dad has retired for ten years, but still remember the days of being a bus driver. The new song is a Father's Day gift. Dad still does not know yet. Last year, made a song for Mom. This year, giving one to Dad".

Steven also said that his father has blood pressure problems in recent years. On holidays, would also accompany him to get a health examination. As a son or daughter, should take the initiative more: "Hong Kong people are rather reserved toward fatherly love. Care for him, but would not say it out. In these few years, I have had more physical contact with my dad, but still cannot say 'I love you'. Hope to use this song to encourage Hong Kong people to take the initiative more". When asked whether his father has urged him to get married, Steven frankly said, "Would want it in his heart, but would not say it out".

When talking about him slapping his son in the mini movie, Steven emphasized, "That slap was fake. I myself do not support corporal punishment. In my whole life, Dad has only hit me once because I secretly went mountain climbing, and the housewife next door told on me. In the end, he hit me with a whip" *.  Steven also thinks that children should be taught when young...cannot spoil them. In addition, Steven acted as the producer this time, and also participated in the editing...hope to be able to create even more productions in the future.

Tamaya's Note: *with a whipI would translate the original words 藤條 he was canned as with a long thin rattan cane or a feather duster with an elongated rattan handle.

In other news reports Steven used the phrase  藤條炆豬肉 = "six of the best"  canned either using a feather duster or a thin rattan

--- pictures below---





credit above pix as labeled
Steven at [City Impression @ Connectivity  From point to point ]
-- Chinese reports tbt


macaodaily
馬仔拍微電影送給父親
馬浚偉昨日出席懷舊巴士專題展覽活動記者會,馬仔表示最近製作的微電影《爸士》,就是送給爸爸的父親節禮物。馬仔表示今次拍《爸士》微電影,是希望藉此鼓勵大家直接向爸爸表達愛意。他自爆爸爸已退休十年,隨着年老,身體開始有很多小毛病,若果他在香港,必定會陪爸爸覆診、吃飯。馬仔說:“近年多了陪伴爸爸,關係變得很親密,我會搭爸爸的膊頭,捉住他的手。雖然仍未可以做到錫爸爸一啖或者說我愛你,但有對他親口講我好錫你。”

微電影中馬仔飾演的父親,在其中一幕向兒子猛力打了一巴掌,馬仔強調那一巴是點到即止而已。作為家長,現實生活中不能忽視管教好小朋友,“就像近日網上看到一條短片,孫仔在港鐵打祖母的情景,我認為實在太過分。”父親可有向他催婚?馬仔說爸爸很尊重他,目前他還未有此打算。

takungpao 馬仔微電影獻愛老爸
馬浚偉(馬仔)昨出席九巴與規劃署於城展館合辦的《城市印象@連繫「從點到點」專題展覽》活動記者會,現場並首播馬仔親自監製的新歌《爸士》微電影。他更參觀古董雙層巴士「烏嘴狗」,又走上司機位拍照。

羞講我愛你
馬仔年屆74歲的爸爸曾是巴士司機,故他小時候常乘坐爸爸駕駛的巴士,今次他在微電影中扮演巴士司機,體驗爸爸昔日工作的情況,並準備將它送給爸爸作為父親節禮物。馬仔開心說:「爸爸還未知道,等到父親節那天才給他看。去年做了一首歌給媽媽,今年送給爸爸,絕無偏心。」馬仔表示,爸爸近年因有血壓問題,要陪他覆診,出街時又會主動搭爸爸膊頭,雖然父子倆多了身體接觸,他也很錫爸爸,可自己從未對爸爸講過愛他,故希望透過今次的微電影,鼓勵大家對爸爸表達對他的愛。馬仔道:「趁父親節來臨,我會嚐試鼓起勇氣向爸爸講『我愛你』。(爸爸可有催婚?)沒有呀,他會擺在心裏,不會講出口。」

又馬仔在微電影中有掌摑兒子的鏡頭,他強調並非真摑,是用角度遷就,現實中他也只給爸爸打過一次。馬仔說:「那次我偷偷去爬山,給鄰居師奶篤背脊,爸爸怕我有危險,一怒之下用藤條打我。我不贊成體罰,不過小朋友一定要教,不能寵壞。」今次馬仔亦有參與剪片,直言今次當是實驗品,希望日後創作更多微電影和個人作品。

馬浚偉登上「烏嘴狗」巴士的司機位,體驗爸爸昔日工作的情況。

香港文匯報訊 (記者 李思穎)拍微電影作父親節禮物 馬浚偉勇於同爸爸講我愛你
馬浚偉昨日以嘉賓身份出席九巴與規劃署於展城館合辦的展覽期延長活動,現場並首播馬仔親自監製新歌《爸士》微電影,其後馬仔特別參觀古董雙層巴士「烏嘴狗」,並走上司機位拍照。

馬仔的爸爸曾是巴士司機,現時過覑退休生活,馬仔小時候經常乘搭爸爸所駕駛的巴士,今次他在微電影中 也是當巴士司機,親身體驗爸爸昔日工作的情況,更準備把這個音樂微電影送給年屆74歲的父親作為父親節禮物,馬仔開心說:「爸爸仲未知,等到父親節那天先 給他看,去年做了一首歌給媽媽,今年送給爸爸,絕無偏心,通常大家對父親的愛較含蓄,錫佢亦不會說出口,近年爸爸有血壓問題,我都有陪他覆診,又會主動一 點,出街時會搭他膊頭,多了身體接觸,雖然很錫他,但就從未對爸爸講過我愛你,希望透過這個微電影,鼓勵大家對爸爸表達對他的愛,趁覑下月的父親節,我會 嘗試鼓起勇氣同爸爸講『我愛你』。」問到爸爸可有催婚,馬仔謂:「無呀,佢會存在心裡面,不會講出口。」

馬仔在微電影中掌摑劇中的兒子,他強調這一巴是假的,用角度遷就,現實中,馬仔僅給爸爸打過一次:「那次我偷偷去爬山,給隔離屋的師奶篤背脊,爸爸驚我有 危險,一怒之下用籐條打我,自己則不讚成體罰,不過小朋友一定要教,不能寵壞。」 馬仔今次親自監製,亦有參與剪片,當是實驗品,希望日後創作更多微電影和個人作品。

orientalydaily
馬浚偉唱好父愛
馬浚偉昨日出席活動,並首次播出新歌《爸士》微電影,新歌是馬仔送給曾做過巴士司機的爸爸的父親節禮物,馬仔表示:「爸爸都退咗休十年,近呢幾年血壓開始 有啲問題,覺得做仔女應該主動啲。」馬仔坦言香港人對父親的情懷較淺,自己亦未能坦率跟爸爸講「我愛你」,希望這首歌能鼓勵人們大膽向爸爸示愛。 談到微電影中掌摑兒子的一幕戲,馬仔笑言:「嗰下只係輕輕揩咗一下,我唔贊成體罰,小朋友係由細開始教唔可以寵壞。」馬仔又自爆兒時因為自己一個去爬山,結果回家被爸爸用籐條打。

http://the-sun.on.cc/cnt/entertainment/20140520/00470_037.html
馬浚偉最近為父親節推出新歌《爸士》,並製作一套微電影,當中有一幕是馬浚偉打了兒子一巴,他強調只是借位:「我唔贊成體罰,但都唔可以寵壞個仔。」他坦言小時候試過因一個人去爬山,結果被爸爸「藤條炆豬肉」。

馬浚偉指新歌是父親節禮物:「爸爸以前揸巴士,今次拍微電影坐咗落司機位個感覺好澎湃,佢都未知呢件事,想畀驚喜佢。」他又稱近幾年爸爸血壓不理想,覺得做仔女應該主動點,自己亦跟爸爸多了身體接觸,但未能跟他說「我愛你」,希望大家大膽些向爸爸示愛。

馬浚偉送歌畀爸爸做父親節禮物
on.cc東網專訊】 藝人馬浚偉為新歌《爸士》製作的微電影首播,馬浚偉的爸爸以前是巴士司機,他今次希望籍新歌跟爸爸表白,在微電影中他首次坐在司機位置,他表示覺得心情好 澎湃。他謂:「爸爸退休咗十年,但仲好記得以前做巴士司機嘅日子,新歌係父親節禮物,爸爸仲未知,上年做咗一首畀媽媽,今年就送畀爸爸。」
馬 浚偉又指爸爸近年有血壓問題,放假都會陪他去覆診,覺得作為仔女應該主動一點:「香港人對父愛比較含蓄,錫佢唔會講出口,依幾年自己多咗同爸爸身體接觸, 但仲未可以將我愛你講出口,希望透過依首歌鼓勵香港人主動啲。」問到爸爸會否催婚?馬浚偉直言:「佢心入面會想,但唔會講出嚟。」
講到微電 影中他掌摑兒子,馬浚偉強調:「嗰一巴係假嘅,我自己都唔讚成體罰,由細到大爸爸淨係打我過一次,因人我自己偷偷地爬山,畀隔離屋個師奶報串,結果佢用籐 條打我。」他又認為小朋友應該從小教,不可以寵懷。另外馬仔今次親自監製,亦有參與剪片,希望日後能創作更多作品。


城市印象展覽延長 (港聞)
2014-05-19 (18:15)
藝人馬浚偉的爸爸曾為「烏嘴狗」車長。
香 港最珍貴的九巴古董雙層巴士「丹拿A型」,一批收藏家珍藏的絕版巴士模型,及城巿微縮藝術作品,同場於中環愛丁堡廣場展城館展覽。展城館數據顯示,「城市 印象@連繫.『從點到點』」展出個多月來,市民反應非常熱烈,總參觀人次接近15萬,平均每日約有4,500人次參觀,規劃署決定將展期延長至5月26 日。為了提昇參觀興趣,專題展覽開拓另一展品,現場播放音樂微電影,展現一對巴士父子的溫暖故事。

由於公共交通網絡在香港城市發展中一直扮演著重要的角色,而巴士服務更與連繫市民生活息息相關,市民透過展覽可多瞭解城市發展的歷史,同時通過展城館的其他展品更可瞭解本港將來的發展。

kmb 

九 巴與規劃署於展城館合辦的「城市印象@連繫.『從點到點』」專題展覽展出一個多月來,市民反應非常熱烈,總參觀人次接近15萬,九巴及規劃署決定將展期延 長至5月26日。歌、影、視紅星馬浚偉特別參觀經典的古董丹拿A型雙層巴士「烏嘴狗」,細說他及父親與巴士的特別情緣。

馬 浚偉的爸爸曾為九巴車長35年,當年駕駛6D線,他小時候常常乘搭爸爸所駕駛的巴士。馬浚偉懷緬地說:「我經常坐巴士,巴士滿載我與爸爸的回憶。從最早的 丹拿A型到後來的環保引擎冷氣巴,巴士從九龍市中心越開越遠至新界東及新界西的新市鎮,巴士與城市都一直在進步,巴士帶動了香港這座城市的發展,更見證了 我的成長!巴士旅程經過的無數街燈及輪胎痕跡,成為我歌曲的靈感。」

看到充滿親切感的「烏嘴狗」,馬浚偉急不及待地登上「烏嘴狗」巴士的司機位,體驗爸爸昔日工作的情況,一嚐揸巴士的滋味。馬浚偉毫不掩飾他對這輛「烏嘴狗」的熱愛:「小時會坐在車長位置附近,看著穿著九巴制服的爸爸揸巴士,覺得爸爸好威風。」

現場播放了馬浚偉送給現年74歲父親的音樂微電影,展現一對父子的溫暖故事,當中的主人翁便就是為全家生活奔馳,每日駕駛巴士縱橫城市不同角落的巴士車長,為即將到來的父親節添上特別意義。

馬浚偉的父親退休前駕駛6D線,九巴企業事務總監陳碧君女士向馬浚偉致送特別製作的6D線丹拿A型巴士模型,巴士模型並特別配上6D的舊牛頭角巴士總站的懷舊照片。

九 巴與規劃署於展城館合辦的「城市印象@連繫.『從點到點』」專題展覽反應非常好,市民踴躍參觀,過往5個星期,總參觀人次已接近15萬,平均每日約有 4,500人次參觀。由於便捷的公共交通網絡在香港城市發展中一直扮演著重要的角色,而公共巴士服務更與連繫市民生活息息相關,市民透過今次展覽可以多瞭 解香港城市發展的歷史,同時通過展城館的其他展品更可瞭解本港城市將來的發展。因應今次展覽非常受歡迎,九巴與規劃署決定將展覽延長一個星期至5月26 日。展覽除了展出香港最珍貴的古董雙層巴士丹拿A型(Daimler A)外,更會展出一批收藏家珍藏的絕版巴士模型及香港城巿微縮裝置藝術,歡迎公眾免費參觀。

3 comments:

  1. Steven's dad must be so touched and crying quietly at home!

    Being canned is common in those days. Somehow even though I don't agree with abusive violence, I do believe that strict upbringing makes better adults.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Steven said his dad is still in the dark about his Father's Day gift to him. He plans to take his father out for the usual annual Father's Day family dinner/lunch and at that time will then play the video for his father and family to watch. When asked if his video would make his father cry, Steven said his father would probably have on a stoic look to control his emotion, and that the only time he had seen his father cried publicly was at his mother's funeral when nails were being pounded into her coffin lid to seal the coffin. But I bet this moving video from his filial son to honor him will once again open up the long shut tears floodgates.

      Delete
  2. How can his father not know about it while the whole world does? Surely, he would have heard from radio, or newspaper or comments from neighbours. He doesn't live in seclusion, does he?

    I bet his father will try very hard to swallow his tears, just like the traditional tough man shed blood not shed tears attitude, but when he is alone, he would probably watch it and bawl his eyes out silently :P

    ReplyDelete