Thursday, September 16, 2010

Thank You Fat Boss


I most happy to have met my first time collaborated Fei Lo Ban (Kent Cheng)!
No exaggeration here, truly none! I dare to say that Fat Boss is the best collaborated I have acted with since filming! Hmm… maybe I should say, among the actors I’ve met he is the one who is most willing to spend thoughts, efforts and time to act, to assist to teach a junior…ai, he doesn’t like people addressing him as ‘veteran’ (ching biu); so… will stick with calling him Fat Boss (Fei Lo Ban) then!

This is the reality ba! Appreciating a person or not?  Accepting a person or not? All based on a personal whim! Maybe some people may think he is too committed, too serious! Or maybe, feel that he is too opinionated, too unyielding!  But other people’s opinion I can’t control; what I see is an excellent actor; very committed, possessing an earnest attitude, and consider script and acting as part of his life; a good veteran, a good friend, and of course, a good teacher!

Truly, after collaborating with Fat Boss in A Journey Called Life, because of him, I have also changed!

Changed? Not only now changed, but during the months working together with Fat Boss, I imperceptibly and gradually changed!  Haha! Need to make sound so mystical.()?  Right! Person to person, that kind of mutually interactive influences, that kind of lightning thunderbolt that instantaneously stirs up, activates and changes; totally unprepared and unexpected, that’s how mystical it was, very mystical!  

Changed? How so, changed? The fact is, after encountering Fat Boss, I learned to persevere, persevere with my character in the series! 

 Tbc
 
謝謝肥老闆
2007年9月8日下午9:28 


不得不佩服, 時間速度之快.  說的快, 是過去得快!
一眨眼, <金石良緣>又拍完了!

金石良緣是我在07年所拍的第三部片, 過程中,可以說是沒停過! 雖然累, 却愉快!
拍金石 真的很開心! 除了重遇第一次拍劇就和我演情侶的嘉欣, 也再遇第ニ次演我妹妹的法拉! 她倆, 在我心中都是非常有潛質的新一代女星! 或許, 我沒資格對她倆評頭品足, 但我肯定, 她倆絕非池中物, 終有一天, 她倆會比現在更紅, 更璀璨!

除她倆外,  我最開心的, 就是遇上了第一次合作的肥老闆(鄭則士) !
沒誇張, 真的沒誇張! 我敢說, 肥老闆是我從影以來遇到最好的一個對手! 唔, 也許......我該說, 他是我遇到過的演員中, 最願意花心思, 花精神, 花時間去演, 去幫, 去教的一個前輩.......哎, 他不喜歡人家叫他前輩, 那........還是叫他肥老闆好了!

這也是事實吧! 欣賞一個人與否?接受與否? 都是個人意願! 可能有人會覺得他太投入, 太認真! 又或者, 會覺得他太主觀, 太堅持! 但, 別人怎看我沒法管, 我看到的, 是一個很投入, 態度認真, 把劇本和演戲都當作是第一生命的一個好演員, 好前輩, 好朋友, 當然,更也是一個好老師!

的確, 和肥老闆拍罷金石後, 因為他, 我也變了!

變?不是現在才變, 而是在和肥老闆相處合作的這數月內, 潛移默化地靜變!
哈哈, 是否講得有點玄? 對! 人與人之間, 那種相互影響, 那種迅雷不及掩耳的觸動,啟動和變動, 都是那麼想不到, 猜不盡, 也就是那麽妙, 那麼玄!

說變了? 怎變? 事實是, 認識了肥老闆, 我學會了堅持, 堅持在戲裡的我! 執著了, 執著戲中的我所說的每句話!懂得學會分析了, 分析戲中的我之全部! 學會照顧了, 知道戲不是一人秀, 知道要大家好, 大家都演好!

不 经不覺, 九月ニ+七號, 就是我這個不是<紅褲仔>出身的馬仔入行第十五個年頭! 回頭一看, 得過失過, 樂過悲過, 成過敗過, 都盡在不言中! 但, 還是要說, 在這十五年的歲月裡, 的確有一衆幕後朋友恩人要感激一番......老師, 前经理人frankie, 現在樂小姐, 佩華姐, amy媽, hillman......., 當然, 絕少不了我的恩師,珍姐!

但, 說到演員, 我更不能不謝謝他們!
沒有郭峰, 沒有<鐵血保鏢;的"尚智"! 沒有黎耀祥, 沒有<秀オ愛上兵>的"謝皇上"! 沒有肥老闆, 沒有金石良緣的"成日安"{安boy}!

謝謝你們, 特別要謝謝"肥老闆"!  多謝賜教! 真的謝, 是感謝!
p.s.照片是我在<南生圍拍的, 我覺得有種........怕就別去, 去就別後悔的感覺! 對嗎?

No comments:

Post a Comment